søndag 16. desember 2012

VM gensere 2013

Endelig ferdig med disse ski VM genserene fra Dalegarn, og godt er det siden de skal bli julegaver! Var veldig kjekt mønster å følge og det gikk nokså fort å strikke etter man hadde blitt litt varm på mønsteret. De er litt store i størrelsen, så på meg som bruker til vanlig L hadde M vært passelig. Fant også ut at jeg ikke er så glad i å feste tråder og montere. Det er nok en medvirkende årsak til hvorfor det ikke har blitt så mye blogging i det siste men heller oppstart av nye prosjekter! ;-)






Disse er helt etter "boka". :-)

- Harpa

Oppskriftshefte: Dalegarn 264 Familie

6 kommentarer:

  1. Kjempefine begge to!
    Har ei datter som ønsker seg en, spørs om jeg ikke må til pers...

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg skal strikke meg en VM genser, og ser du skriver de er litt store i størrelsen. Jeg lurte dermed på hvilke størrelser du har strikket, og om du har strikket en i M, hvor mye større er den enn oppskriften? :)

    De var kjempe fint strikket!

    MVH
    Kine :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kine!

      Disse er str S og L, det var på L som jeg følte ble litt stor i størrelsen til en som bruker L til vanlig. Jeg hadde nok fulgt maskeantallet på M og lengden på L hvis jeg skulle strikke den om igjen. Ta gode mål i starten før du begynner så kan du se hvilken str som er nærmest de målene. Disse modellene syns jeg skal være litt tettsittende. :-)

      Håper dette var til noe hjelp! :-)

      Ha en fin dag!

      - Harpa :-)

      Slett
    2. Tusen takk for raskt svar :)

      Slett
  3. hei! jeg har begynt å strikke en vm-genser i str s, men jeg får ikke mønsteret til å gå opp hele veien rundt med antall masker. har du noen idé om hva jeg gjør feil?

    oda

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en liten kommentar! :-)